Gólyasuli a Krúdyban

Még el sem kezdődött a 2018-2019-es tanév, de már augusztus végén a kis elsősök vidám hangja töltötte be a Krúdy iskolát.

Idén először került megrendezésre a „Gólyasuli” program, mely remek alkalom volt a gyerekek és szüleik számára, hogy az első csengőszó előtt megismerkedhessenek az iskolával, az osztályban tanító pedagógusokkal és egymással.

A program célja, az olyan iskolakezdés előtti pozitív élmény kialakítása, ahol a gyerekek biztonságot adó szülői háttérrel ismerkedhetnek az őket tanító pedagógusokkal, osztálytársaikkal, osztálytermükkel és az iskola egyéb színtereivel, miközben észre sem veszik, hogy már iskolások lettek. Az élmény alapú közös tevékenykedés, a változatos időtöltés, ízelítő, mely izgalmas, de nem túl magas elvárásokat támaszt a gyerekeknek és a legfontosabb a közös élmény. Az osztálytermek közös feldíszítése az elkészült munkákkal, mely otthonossá és biztonságossá teszi az új osztálytermet.

A 2 nap elteltével számos tartalmas programon vettek részt a gyerekek, ahol többek között bemutatták magukat és szüleiket egymásnak, énekeltek, játszottak, kézműves foglalkozásokon festettek, aszfaltkrétával színessé varázsolták az iskola előtti járdát, játékos akadálypályán próbálták ki ügyességüket, majd a kiserdő rengetegében kincset kerestek. Eközben szüleik is figyelemmel kísérhették, ahogyan csemetéik először kicsit megszeppenve, majd vidáman, felszabadultan tevékenykednek a tanító nénik irányításával. A szülők aktívan részt vettek a program szervezésében és lebonyolításában, lehetőséget biztosítva arra, hogy a családok találkozzanak egymással és a közös tevékenység élményével enyhüljön az ő iskolakezdéssel kapcsolatos feszültségük is.

Mindenki élményekkel gazdagodva tért vissza szeptemberben a tanév első napján. A Gólyasuli hagyományteremtő programként rendszeresen szerepel majd a Krúdy iskola augusztusi programjában.

Készítette:Hajdúné Kiss Edit

Angol munkaközösség vezető

A csapat Rajz tablo

Környezetvédelmi project

„Alkossa meg a gyermek a tudást, ne készen kapja!A kész tudás szükségtelenné teszi, hogy végigjárja és megtanulja a tudás megszerzésének útját. Minél többféle utat járhat végig a gyermek, annál valószínűbb, hogy megtalálja, milyen területen, hogyan tud a leghatékonyabb lenni.” - Gyarmathy Éva

A Krúdy Gyula Angol – Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola profiljának megfelelően angol nyelven tanítja a természetismeret tantárgyat. Tananyagunk hangsúlyos részét képezi a tudatos környezeti nevelés, a természet szeretete, védelme, illetve az újrahasznosítás. Tudjuk, hogy tudatos, környezetvédő felnőtté csak akkor válhat bárki, ha már kisgyermekkorban megismerkedik azokkal a lehetőségekkel, hogy Ő maga mit tehet környezete megóvásáért. Iskolánkban minden évfolyamon nagy figyelmet fordítunk a környezetvédelem különböző területeire, hiszen az ökoiskolák közé tartozunk mi is. Korán megtanítjuk a gyerekeknek a szelektív hulladékgyűjtés szabályait, az újrahasznosítás kiváló kreatív lehetőségeit, melyet rajz, technika és természetismeret órákon a gyakorlatban is alkalmazunk. Második évfolyamban lelkesen gyűjtöttük a műanyag flakonok kupakjait, majd segítségükkel gyönyörű kupakképeket készítettünk nagy lelkesedéssel. Harmadikos osztályaink (3.b-c) az év lezárásaként egy 4 hetes projectmunkában vettek részt, csapatmunkában. Gondosan kiválogatott, újrahasznosítható háztartási hulladékokat gyűjtöttek, majd azokból minden csapat ízlése, találékonysága, kézügyessége alapján, precíz tervezőmunkát követően megalkotta saját elképzelését. Színes lett a paletta: fényfüzér és fejlesztő játék kicsiknek tojástartóból, piramis illetve virágtartó műanyag flakonokból, kartondoboz és konzervdobozból készített makett, előtte-utána város modell, autók, hajók, gombfoci kupakokból, társasjáték… Az elkészített munkákat bemutatták egymásnak - természetesen angol nyelven -, illetve kiegészítették az előadást a környezetvédelem általuk fontosnak tartott területeiről és módszereiről. A project lezárásaként kiállítást rendeztünk iskolánk aulájában, ahol mindenki bámulattal csodálta a szebbnél szebb alkotásokat.

„A tehetséges gyermekeknek mást és másképpen kell tanítani, kreativitásuk, személyiségük egészének fejlesztését célozva.” - Herskovits Mária

Készítette:Hajdúné Kiss Edit

Angol munkaközösség vezető

Az esemény képei itt találhatóak!

buborék

Terítési verseny

Az utolsó tanítási napon iskolánk 4.a osztályos tanulói - immár hagyományosnak mondható - terítési versenyüket rendezték meg.

A verseny képei itt találhatóak!

buborék

2015-2016. Krúdy Gyula Általános Iskola. Minden jog fenntartva!